saneerauswebinaari1

Miten asiakashankinta saneerataan – ilman tuloksien tippumista

Järjestimme webinaarin 9.11.2023, katso tallenne alta.

Toisinaan taloudellinen tilanne tai toimintaympäristö pakottavat saneeraamaan myös markkinointia ja myyntiä.

Aina kun säästetään uusasiakashankinnasta, tehdään muutoksia todella herkän kokonaisuuden kanssa – pahimmillaan voidaan aiheuttaa syöksykierre, jonka oikaiseminen on haastavaa.

Jokainen yritys tarvitsee toimivan tavan hankkia asiakkaita. Tämä pitää paikkansa erityisesti silloin, kun yrityksellä menee heikommin. Miten siis tulisi toimia, kun tulos ja kannattavuus kertovat, että kustannuksia on pakko karsia?

Tämä webinaari on suunniteltu yritysjohtajille ja omistajille, jotka kävelevät nuoralla säästöjen ja asiakashankintaorganisaation tuloskyvyn välillä.

Tarjolla on kahden huippuasiantuntijan, Jussi Junikan ja Jussi Alamäen, johdolla syventyminen markkinoinnin ja myynnin tuloskyvyn tunnistamiseen ja karsittavien kohteiden valintaan.

Käymme läpi toimintamallin, jonka avulla olemme ohjanneet useiden yritysten asiakashankinnan kriisitilanteesta uudelle kasvu-uralle.

Katso tallenne alta. Voit myös ladata alla olevalta lomakkeelta webinaarissa esitellyt työkalut käyttöösi.

PS. Huomaa myös webinaarisarjan ensimmäinen osa:

Markkinoinnin ja myynnin skaalaaminen kasvussa ›

Katso webinaaritallenne alta:

  • Esittelemme selkeän ja toimivaksi testatun mallin asiakkuusprosessien jäsentämiseen ja tarkasteluun
  • Avaamme asiakashankinnan prosessien maturiteetin ja organisaation saneeraustarpeiden välistä suhdetta sekä näissä tunnistettuja haasteita
  • Käymme läpi työkalut tuloksellisten ja heikommin toimivien osakokonaisuuksien tunnistamiseen sekä kehityskohteiden priorisointiin omassa yrityksessä
  • Tarjoilemme kasan esimerkkejä ja vastaamme osallistujien kysymyksiin.

Asiantuntijat

 

Jussi Alamäki, Myynnin johtokeskus

Jussi Alamäki, Myynnin johtokeskus

Jussi Alamäki on kerännyt lähes kahden vuosikymmenen verran kokemusta myynnin ja myynnin kehittämisen parissa. Hänen erityisosaamisensa on B2B-maailmassa, mutta hänellä on myös arvokasta tietämystä B2C-myynnistä ja laaja tuntemus eri toimialoista. Lisäksi hän on aktiivisesti mukana startup-yrityksissä ja innovaatioiden kaupallistamisessa.

Jussin vahvuus piilee myyntiprosessien kehittämisessä, oli sitten kyseessä täysin uusi prosessi tai jo olemassa olevan parantaminen. Hänellä on taustallaan vankka tieteellinen koulutus Helsingin kauppakorkeakoulusta (KTM 2008), mutta hän lähestyy myyntiin liittyviä haasteita aina käytännönläheisesti ja asiakkaan tarpeiden pohjalta.

Jussi Junikka, Fulmore

Jussi Junikka, Fulmore

Jussi Junikka on Asiakkuustoimisto Fulmoren toimitusjohtaja, yrittäjä ja liiketoimintakonsultti, jolla on pitkä kokemus pk-yritysten kasvattamisesta strategisen markkinoinnin ja asiakkuuksien johtamisen työkaluilla.

Jussi on rakentanut monipuolisen kokemuksen erilaisista liiketoimintamalleista sekä niiden vaatimista asiakashankintaprosesseista niin kuluttaja- kuin B2B-markkinassa. Pitkä käytännön kokemus viestinnän suunnittelusta, johtamisesta ja tulosten mittaamisesta tarjoavat kouluttajana suuren poolin esimerkkejä ja vertailukohtia.

Lataa webinaarin työkalupaketti

Täytä lomake, niin lähetämme sinulle webinaarissa käytetyt työkalut ohjeineen.